Temat: Do czego służy przysłówek?
- Jakie masz skojarzenia, gdy słyszysz słowo Polska? Wypisz je w zeszycie.
- Czego uczysz się o swojej Ojczyźnie w szkole na poszczególnych lekcjach?
- Kim może być podmiot liryczny w wierszu?
- Do kogo się zwraca?
- W którym wersie znajduje się zwrot do adresata lirycznego?
- Skąd mamy czerpać informacje o naszym kraju?
- Dlaczego o Polsce więcej powie krzak bzu kwitnący i śpiew słowików niż słowniki i mapy? Wyjaśnij jak rozumiesz te słowa.
- Jak według Was powinni zachowywać się ludzie mieszkający w tym samym kraju? Wskaż odpowiednie słowa.
- Jaki jest nastrój tego utworu?
- Z ilu strof i wersów składa się ten wiersz?
- Policz sylaby w każdym wersie. Wskaż rymy występujące w utworze.
- Wskaż środki stylistyczne, jakie w wierszu zastosował poeta:
Temat: Co warto wiedzieć o naszym hymnie narodowym?
- Oglądnij film o powstaniu filmu. Napisz w zeszycie, Kiedy i gdzie pierwszy raz został odśpiewany Mazurek Dąbrowskiego? Kto napisał słowa Mazurka? Film jest TUTAJ
- Na podstawie informacji z podręcznika- str. 155-156 napisz w zeszycie kim byli:
Przed pomnikiem Wielkiego Człowieka Ewa Szelburg - ZarembinaNie wiadomo, nie wiadomo wcale, co w życiu ciebie czeka.I ty możesz wyrosnąć na Wielkiego Człowieka.Może tak się w twoim życiu stanie,może z tobą tak się właśnie zdarzy,że ty zrobisz to, że ty to zdobędziesz,o czym tyle ludzi próżno marzy.Może twoje serce będzie tak gorące,może ty mieć będziesz tyle siły,że obronisz słabych i skrzywdzonych,że świat zmienisz na dobry i miły. Może twojej matce będą błogosławić,że dzielnego wychowała syna.…Nie wiadomo, nie wiadomo wcale.jak się Wielkość w życiu rozpoczyna.
Wielkość |
Kolor |
Wyposażenie |
Opinia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozytywne skutki |
Negatywne skutki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fundacja MAM MARZENIE
Zapisz w zeszycie:
- obłoczki różowe są jak ..................................
- obłoczki złociste, pierzaste są jak ..................................
Jak nazywa się taki środek stylistyczny?
PORÓWNANIE - zestawienie dwóch zjawisk, przedmiotów lub osób, które ma na celu wskazanie ich wzajemnego podobieństwa. Obie części porównania są zwykle połączone słowami: jak, jakby, niby, niczym, na kształt.
4. Wyobraź sobie, że chmury i niebo można zmienić tak, by życie ludzi stało się lepsze. Przedstaw na ilustracji (w zeszycie) swój pomysł.
5.Przypomnij sobie, co to jest epitet, a następnie wykonaj polecenie:
6. Wypisz z wiersza kilka epitetów.
Temat2: Ogłaszam, że...- jak napisać ogłoszenie?
1. Oglądnij lekcję TUTAJ
2. Przepisz do zeszytu najważniejsze informacje, dotyczące ogłoszenia:
4. Zapisz w zeszycie ogłoszenie o kiermaszu używanych książek- z filmu.
5. Zadanie- napisz ogłoszenie o zaginięciu potwora legendarnego.
---------------------------------------------------------------------------------
b. Czym się tam prawdopodobnie zajmował?
c. Ile osób mieszkało w jednym mieszkaniu?
d. W jakich warunkach sypiali dziadkowie?
e. Co Charlie dostał w prezencie urodzinowym? O czym to świadczyło?
f. Jak mieszkało się rodzinie zimą?
g. Czym martwiła się cała rodzina Charliego w okresie zimowym?
h. Co działo się z Charliem w miarę upływu zimowych tygodni?
i. Co pomyślał chłopiec, kiedy znalazł pięćdziesiąt pensów?
Obraz
pt. „Metaforyczna………………………..” został namalowany przez…………………………………, który jest
rosyjskiego pochodzenia. Artysta urodził się w 1965 roku.
Dzieło przedstawia …………………………… morze. W centrum znajduje się płynący po nim ………………………….
, który zamiast żagli, ma wielkie ……………………………………………. Po
lewej stronie statku jest brzeg z …………………………………………domem. Nie ma on…………………….,
zamiast niego powiewa na wietrze…………………………………………….. Przed domem rośnie ………………………..i ono nie
oparło się wiatrowi- pochyla się w stronę morza. Drzewo zamiast liści ma…………………………………….,
które lecą w powietrze i siadają na statku. Z morza, po lewej stronie na brzeg
wychodzi……………………………………. Ciągnie……………………………………………….., która wystaje poza burtę.
Na dalszym planie, znajduje się wysunięta w morze ………………………….przypominająca
leżącego lwa. Po prawej stronie, na wybrzeżu
stoją……………………………………., które zamiast ogromnych śmigieł, mają motyle skrzydła.
Cała ta sceneria umiejscowiona jest nad morzem. Tafla wody jest……………………………………………,
fale lekko uderzają o brzeg. Wysoko na niebie, unoszą się chmury o różnych ……………………………………………………..
Wieje silny wiatr. Jeśli popatrzymy na prawy dolny róg obrazu, to zobaczymy, że
morze jest w rzeczywistości………………………………………………………., leżącym na stole.
Ten obraz.........................................................................
_______________________________________________________
Co zdarzyło się w chatce Jagi i Łamignata? Opowiadanie komiksowej historyjki.
6. Spróbuj opowiadanie o tym, co zdarzyło się w chatce Jagi i Łamignata. Pamiętaj, że opowiadanie musi składać się ze wstępu, rozwinięcia i zakończenia, które wyodrębnić należy akapitem.
- o wydarzeniach opowiada narrator, a nie podmiot liryczny, mimo że jest to utwór wierszowany
- opowiada o niezwykłych wydarzeniach, zaczerpniętych z ludowych podań i legend, a także ze źródeł historycznych
- występują dialogi
Zeszyt ćwiczeń- str. 122-124
=================================================================
- Oglądnij prezentację TUTAJ i przepisz do zeszytu plan wydarzeń.
- Wykonaj sobie quizy z prezentacji.
- Przepisz do zeszytu definicję legendy i uzasadnij, że tekst jest legendą.
- Ostatnie zadanie z prezentacji- zastanów się i poszukaj w internecie, co może znaczyć herb Gminy Miejsce Piastowe. Informacje znajdziesz TUTAJ
Dlaczego Lech, Czech i Rus wyruszyli w podróż?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Który z braci odłączył się od pozostałych jako pierwszy?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaką krainę wybrał Rus?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W jakim miejscu założył swoje państwo Czech?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak wyglądała okolica, w której zatrzymał się Lech wraz ze swoim orszakiem?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co zadecydowało o wyborze miejsca na budowę grodu Lecha?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W jaki sposób nazwano gród, w którym osiedliła się drużyna Lecha?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co przedstawia godło Polski i jaki ma związek z historią Lecha, Czecha i Rusa?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Oglądnij film na temat pisowni "nie" z różnymi częściami mowy. Film jest TUTAJ
- Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczenie 1 z podręcznika str. 168.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń- str. 69- ćw. 2,
- Przeczytaj dobrą radę ze str. 70 i wykonaj ćwiczenia- str. 70-71- ćw. 3,4,5,6
filmik
Temat: Co warto wiedzieć o naszym hymnie narodowym?
- Oglądnij film o powstaniu filmu. Napisz w zeszycie, Kiedy i gdzie pierwszy raz został odśpiewany Mazurek Dąbrowskiego? Kto napisał słowa Mazurka? Film jest TUTAJ
- Na podstawie informacji z podręcznika- str. 155-156 napisz w zeszycie kim byli:
Nie wiadomo, nie wiadomo wcale, co w życiu ciebie czeka.I ty możesz wyrosnąć na Wielkiego Człowieka.Może tak się w twoim życiu stanie,może z tobą tak się właśnie zdarzy,że ty zrobisz to, że ty to zdobędziesz,o czym tyle ludzi próżno marzy.Może twoje serce będzie tak gorące,może ty mieć będziesz tyle siły,że obronisz słabych i skrzywdzonych,że świat zmienisz na dobry i miły. Może twojej matce będą błogosławić,że dzielnego wychowała syna.…Nie wiadomo, nie wiadomo wcale.jak się Wielkość w życiu rozpoczyna.
Filmik jest TUTAJ
Temat: Ćwiczenia ortograficzne, utrwalające pisownię wyrazów z "rz" i "ż".
Link do sprawdzianu: TUTAJ
================================================
Temat: Jak korzystać ze Słownika wyrazów bliskoznacznych?
Prezentacja jest TUTAJ
Prezentacja TUTAJ
=================================================================
Prezentacja TUTAJ
Prezentacja jest TUTAJ
Prezentacja TUTAJ
- Jak nazywał się najstarszy aparat fotograficzny, kiedy i gdzie powstał?
Odpowiedz na pytania:
Temat: Czas na czasownik.
- tekst ze str. 102- "Król Maciuś Pierwszy".
- filmik i wykonajcie polecenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Możesz zapytać, możesz odpowiedzieć